måndag 7 september 2009

Peppa peppa!

Jag kan härmed bekänna att jag har blivit en riktig fegis när det kommer till hoppning!
Hoppade 1 m bana igår på bästaste Joppe vilket först blev en total katastrof då jag fullkommligt bröt ihop i tron att om jag fortsatte skulle förstöra honom. Kanske att ta i men just så kändes det när han bara laddar och vill och jag fegar ur.
Men efter långt pepp talk av Felicia tog jag mig samman och fan vad vi hoppade tillslut. Breddade och höjda oxrar, räcken och kombination gick av bara farten och något utav mitt sönderslagna självförtroende kom tillbaka. Joppe var då toppen glad och tröstade och gosade med mulen i håret och pussar över hela ansiktet och var efteråt riktigt mallig över sin hoppinsats och spänstade på lite extra när vi skrittade av :P <3
Efter att ha droppat av honom i Malung sen begav jag mig till orsa med släpet och tillbringade säkert 20 minuter med att fösöka få av det innan jag tillslut fick lov att ringa bonden så han fick hjälpa mig. Klockan var då kvart över åtta så för att inte riskera att åka av vägen blev det att sova över i orsa och spendera lite tid med familjen som jag saknat ordentligt nu.
Åkte klockan 6 från orsa imorse vilket var svinkallt och resulterade i en lång och varm dusch i vansbro och lyckades of course komma försent till första lektionen, men skit samma för jag har hoppat 1m oxrar och lyckats hoppa en hela bana utan att komma fel! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar