tisdag 6 juli 2010

O herregud!

Första fälttävlans tävlingen är nu gjord, eller jag var väll aldrig ens lite grann i närheten av att rida på nått hinder men jävlar va kul det var!:D
5 hästar hade vi med oss och trust me jag har aldrig sett något så häftigt! Banan var enorm med alla möjliga sorters konstiga hinder och fick äntligen se lite dressyr åxå. Vad alla sedan red runt med på huvudet ska vi inte ens prata om men det liknade en korsning mellan hög polishatt och hjälm utan hakband och var det absolut fulaste i ryttarväg jag någonsin skådat! No fucking way att jag någonsin skulle dra på mej något sådant, men vem vet, i en värld full av dressyrfjolls trender blir säkert det där poppis och det slutar väll med att jag sitter och fjollar runt i något liknande tillslut xP
Hade även förutom äran att hålla reda på allt och alla turen att få "skritta" runt på en galen Matrix i meterlånga dressyr läder och jodpush, kände mej inte alls uttittad när jag red runt där i min lila t-shirt, utan att nå ner till stigbyglarna och på en helgalen häst som hade som sin personliga uppgift att demostrera för alla sina viga bocksprång (Y) Men jag överlevde tack och lov och passade samtidigt på att flörta lite med ridpojkarna vid hoppbanan ;)
Dagen slutade med toppen resultat för alla pollarna förutom stackars Grimly som snubblade på framridningen till dressyren, gick omkull och gjorde sin ägare Amelia medvetslös och slog sej själv rejält med broddarna på ena frambenet :S Klant!
Avslutar med en "snygg" bild bara för att ni riktigt ska förstå hur fina dressyrhjälmarna är här, enjoy ;)
Från England, Hade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar