söndag 28 november 2010

Sista Englands tävlingen

Har haft en lyckad tävlingshelg med min sötnos som minsann både kunde hoppa och dressyra <3
Testade ny framridningsteknik på dressyren som kort och gott var in på framridningen rida lätt några varv galoppera nått varv och sen in direkt. Fungerade jätte bra i traven där vi fick fina kommentarer men sen blev det ju galopp.. Tjoho tänkte sanny och bockade in på volten travade fint till andra galoppen och bockade igen ;) haha hon tyckte det var grymt roligt iallafall och trots typ inga direkt hela visade galoppsprång fick vi 61 % :D
Söndagen bjöd därefter på hoppning för hela slanten och eftersom Sandra var helsjuk var de bara att även sätta sej på ponnyn Troj och hoppa :P Tror jag har någon slags tjoho inverkan på hästarna jag sätter mej på för tillfället för även där blev det bock och studs men nolla grunden och en supertaggad ponny i omhoppningen som hellre stod på stället och studsa än svänga gav 4 fel i omhoppningen, busponny :P
In kommer sen Sanny, livrädd och vill inte röra sej framåt då det ännu en gång står massa skit i vägen. Dressyr sporrar på (3 cm) och med ett spö i högsta hugg fick jag henne att åtminstonde galoppera de mesta av banan och 4 fel. Andra klassen var det dock inga som hellst problem och Sanny dressyrare blev hoppare istället och galopperade självsäkert runt och hoppade allt utan problem, riktigt duktig var hon! Tyvärr glömde jag be våran tekniska supporter Anna att filma hoppningen:P
Sista Englands tävlingarna för Sanny som åker tillbaka till Sverige om några dagar och istället kommer min loverboy Matrix ställa upp nästa helg på dressyrtävling där vi verkligen hoppas att min tjoho inverkan har försvunnit då den hästen har energi så det räcker och blir över :P Ser verkligen fram emot det!:D
Ska spendera resten av kvällen med tvmys och X Faktor med One direction som ögongodis, det är vad jag kallar en bra kväll ;)
Från England, Hade!

Sandra och Josie och Jag med Sanny posar innan tävlingsdax :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar