måndag 13 juli 2009

Lycka!


Vaknade imorse till de underbara ljudet av absolut tystnad, emil stannade kvar i sälen några dagar vilket jag flitigt tänker utnyttja. Använda tvn när jag vill, slå hans rekord på några tv spel och SOVA på morgonen.

Var ute och övningskörde och kan nu säga att jag nu äntligen bemästrar den svåra konsten att backa in i en parkerings ruta. Höll på att seriöst ta livet av biljäveln när den aldrig ville ställa sej rakt i rutan, kanske inte dens fel igentligen men nu skyller jag på den för jag gjorde allting RÄTT x)

Tog sen in en halvdöd ponny från hagen som la sej för att sova i spånet så fort han kom in och blev väldigt sur när arne och sanny kom in och arne börja skrika eftersom han fick stå själv när jag gjorde iordning sanny. Tycket lite synd om honom då han fick lov att stå ut med grisens vresiga blickar och bli total ignorerad av sanny som bara brydde sej om att hon var i centrum för en gångs skull och flitigt retade grisen med detta genom att lägga mulen på axeln, pussas och vara allmännt kelig medans grisen såg på.

Red sen en sväng på sanny medans arne skuttade runt och stolt visade upp sina nya bockserier med svansen rakt upp. Gick riktigt bra hon börjar bli lite mer självbärig och orkar jobba lite mer nu även fast styrningen skulle behöva förbättras då den i vissa fall inte fungerade överhuvudtaget utan vi fortsatte rakt fram istället för att svänga.

Satt sen och redigera lite bilder på grisen då mamma helt plötsligt fick för sej att grisen måste sättas ut på annons då hon hade sett en ponny som var mycket sämre än grisen och tydligen skulle säljas för 89 så då kan vi ju ta mycket mer för grisen eftersom han är finare.. SUCK!

Seriöst orkar inte med sånt nu de är ju bara juli hallå!

Men tydligen har min övertalnings teknik förbättrats iallafall då jag fick med anna på dansbands veckan så nu hoppas jag verkligen att hon inte ändrar sej så vi kan åka dit på torsdag för nu vill jag hitta på nått kul!

1 kommentar:

  1. Nej din lilla skit du ska åka dit på fredag med mig, Annars blir jag grinig på dig! Heter hästen Arne? :P Då måste du ju hålla med om att baby boy är finare och smeknamn bebis :P

    SvaraRadera